Органи керування автомобілем

Основними органами управління є:

  • рульове колесо;
  • педалі зчеплення, гальма, газу;
  • важіль перемикання передач;
  • важіль стоянкового гальма.

Рульове колесо  треба тримати двома руками методом повного хвата в положенні рук (за часовим циферблату) «без 15-3» або «без 10-2». При русі заднім ходом, коли водій повертає голову назад через праве плече для спостереження за дорогою, рульове колесо необхідно тримати лівою рукою за верхню його частину, при цьому забезпечується найбільша точність рулювання.

Педаль зчеплення  натискається тільки лівою ногою і використовується тільки при включення і переключення передач з метою відключення двигуна від трансмісії.

Основні правила користування зчепленням:

  • натискати педаль до упору;
  • відпускати педаль плавно, в момент початку руху затримати педаль;
  • не тримати ногу на педалі зчеплення після перемикання передач (ліва нога повинна знаходиться зліва від педалі).

Гальмівна педаль  служить для приводу в дію робочої гальмівної системи і натискається тільки правою ногою. Розрізняють службове і екстрене гальмування.

Службове гальмування  характеризується плавним натисканням на педаль гальма. Вона використовується для незначного зниження швидкості руху або плавної зупинки транспортного засобу.

Екстрене гальмування  – для термінового зниження швидкості руху в зв’язку з погіршенням дорожньої обстановки, педаль гальма натискається з максимальним зусиллям.

Комбіноване гальмування  – це гальмування робочою гальмівною системою, двигуном і коробкою передач. Є видом екстреного гальмування. Суть його полягає в тому, що водій, натискаючи педаль робочого гальма правою ногою, одночасно лівою включає зчеплення і виробляє перемикання передач у спадному порядку. Таким чином забезпечується ефективне зниження швидкості руху. Цей вид гальмування більш ефективний на слизькій дорозі, коли потрібне термінове зниження швидкості.

Аварійне гальмування  призначене для термінової зупинки т \ с при відмові робочої гальмівної системи. Даний вид гальмування здійснюється за допомогою застосування: стоянкового гальма, включення передач в КПП з виший на нижчу, про природну перешкоду (наїзд на гору піску, тертя об бордюр, дерева і т.д.)

На слизькій дорозі (ожеледь, розмита бруд, мокре листя) педаль гальма натискають переривчасто (без виключення зчеплення), за принципом: натиснув в момент блокування коліс – відпустив

Ми навчаємо водіїв, з якими нам їздити по  одним дорогах!

Правильне навчання – Правильний рух!

(044) 222-86-15
(067) 391 68 82
(093) 927-38-09