logo.png
Ми навчаємо водіїв, з якими
нам  їздити по  дорогах!
1.png 2.png
(067) 391-68-82
(093) 927-38-09
(044) 229-08-03

Органи керування автомобілем

Основними органами управління є:

  • рульове колесо;
  • педалі зчеплення, гальма, газу;
  • важіль перемикання передач;
  • важіль стоянкового гальма.

Рульове колесо треба тримати двома руками повністю охопивши його, в положенні рук (якщо уявити що кермо – це циферблат годинника) «9-3» або «10-2». При русі заднім ходом, коли водій повертає голову назад через праве плече для спостереження за дорогою, рульове колесо необхідно тримати лівою рукою за верхню його частину, при цьому забезпечується найбільша точність руління.

Педаль зчеплення натискається тільки лівою ногою і використовується тільки при включення і перемиканні передач з метою відключення двигуна від трансмісії.

Основні правила користування зчепленням:

  • натискати педаль до упору;
  • відпускати педаль плавно, повільно, в момент початку руху затримати педаль;
  • не тримати ногу на педалі зчеплення після перемикання передач (ліва нога повинна знаходиться зліва від педалі).

Гальмівна педаль пускає в хід  робочу гальмівну систему і натискається тільки правою ногою. Розрізняють службове та екстрене гальмування.

Службове гальмування - плавне натискання на педаль гальма. Використовується для незначного зниження швидкості руху або плавної зупинки транспортного засобу.

Екстрене гальмування - для термінового зниження швидкості руху у зв'язку з погіршенням дорожньої обстановки, педаль натискається з максимальним зусиллям.

Комбіноване гальмування - це гальмування робочою гальмівною системою, двигуном і коробкою передач. Є видом екстреного гальмування. Суть його полягає в тому, що водій, натискаючи педаль робочого гальма правою ногою, одночасно лівою включає зчеплення та виконує перемикання передач у низхідному порядку. Таким чином забезпечується ефективне зниження швидкості руху. Цей вид гальмування більш ефективний на слизькій дорозі, коли вимагається термінове зниження швидкості.

Аварійне гальмування призначене для термінової зупинки, у разі відмови робочої гальмової системи. Цей вид гальмування здійснюється за допомогою застосування: стоянкового гальма, вмиканням передач в КПП з вищої на нижчу, використовуючи природну перешкоду (наїзд на гору піску, тертя об бордюр, дерева тощо)

На слизькій дорозі (ожеледь, мокрі листя) педаль гальма натискають переривчасто (без виключення зчеплення), за принципом: натиснув на момент блокування коліс - відпустив.

Ми навчаємо водіїв, з якими нам їздити по дорогах!

Правильне навчання - Правильний рух! 

Дзвоніть!!!
(044) 229 08 03
(067) 391 68 82
(093) 927-38-09